- Abdico Visus - czyni niewidzialnym .
- Accio - sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie.
- Acusdolor - żądli.
- Adunaros - łączy złamane kości (jednak działa jedynie przez jakiś czas, jak najszybciej jest wskazane użycie odpowiedniego eliksiru).
- Aercaput – tworzy powietrzną bańkę wokół głowy .
- Alohomora - otwiera różne rzeczy, głównie zamki.
- Anapneo - przeczyszcza drogi oddechowe (ułatwia oddychanie).
- Anxiety - wzbudza niepokój w wybranej osobie/zwierzęciu.
- Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz.
- Arisionidum - rozwesela.
- Aqua Eructo - sprawia, że z różdżki tryska strumień wody.
- Aquamenti - wytwarza strumień wody z różdżki.
- Arania Exumei - zadaje ból pająkom.
- Aresto Momentum - spowalnia czas na kilka sekund w danym miejscu.
- Ascendio – pociąga różdżkę w wybranym kierunku.
- Avifors - powoduje, że z różdżki wylatują nietoperze, które atakuję przeciwnika.
- Avis - powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków.
- Bąblogłowy - tworzy bańkę powietrza wokół głowy.
- Bloodblons- chroni poprzez więzy krwi.
- Bolate Acendelai - wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.
- Bombarda - całkowicie niszczy wszystkie rzeczy.
- Bombarda Maxima - wzmocniona wersja "Bombarda".
- Błyskatioom - we wskazaną przez różdżkę osobę uderza piorun.
- Bracchium Emendo - powoduje znikanie kości.
- Carpe Retractum - rzuca magiczny, świetlny sznur na dane obiekty.
- Cave Inimicum - wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób.
- Chłoszczyść - czyści oraz porządkuje.
- Colloportus - zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki.
- Confundus - Confundo - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby.
- Confringo - powoduje eksplozję danego obiektu.
- Conjunctivitis - oślepia ofiarę.
- Deletrius - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem.
- Densaugeo - wydłuża przednie zęby.
- Deprimo - robi dużą dziurę na wylot.
- Depulso - odpycha przedmioty.
- Descendo - otwiera ukryte przejścia.
- Diffindo - rozcina.
- Diminuendo - zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę.
- Drętwota - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.
- Duro - przemienia w kamień.
- Ebulbio - z różdżki wystrzeliwują bańki, które atakują przeciwnika.
- Enervate - uzdrawia.
- Engorgio - powiększa małe obiekty.
- Episkey - leczy rany.
- Erecto - zaklęcie prostujące, stawiające.
- Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów.
- Everte Stati - wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane.
- Expecto Patronum - zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa.
- Expeliarmus - rozbraja (odrzuca) przeciwnika lub jego różdżkę.
- Expulso - powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym.
- Ferraverto - przemienia zwierzę w pucharek.
- Ferula - opatruje uszkodzenia ciała (bandażuje złamania).
- Finite - kończy działanie niektórych zaklęć.
- Finite Incantatem - uzdrawia poszkodowanego po działaniu zaklęcia "Tarantallegra".
- Flagrate - oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem.
- Flagrante - zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
- Flippendo - popycha lub przesuwa małe obiekty.
- Forcenti - wzmacnia zaklęcie Drętwota
- Furnunculus - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
- Geminio - tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone.
- Glacius - zamraża.
- Glisseo - wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
- Herbivicus - powoduje szybki wzrost roślin.
- Homenum Revelio - ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.
- Immovium - spowalnia ofiarę (kiedy rzucamy zaklęcie na obiekt będący w powietrzu, on nie spada).
- Impedimenta - na pewien czas spowalnia ofiarę.
- Impervius - nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).
- Incarcerous – związuje.
- Incarcerous - powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
- Incarcorpus - lewituje (unosi dany przedmiot).
- Incendio - podpala lub niszczy.
- Innaminitus Conjurus - ożywia zdjęcia, plakaty.
- Jęzlep - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie.
- Jinx - zadaje przeciętny atak ofierze.
- Lacarnum Inflamarae - powoduje, że z różdżki wystrzeliwuje mały płomień.
- Lapifors - zamienia w króliki.
- Legilimens - umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach".
- Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół.
- Liberacorpus - jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
- Locomotor - służy do przenoszenia różnych obiektów.
- Lumos - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki.
- Lumos Solem - powoduje blask z różdżki , który trwa tylko kilka sekund .
- Lumos Maxima - Oświetla całe pomieszczenie w którym znajduje się osoba rzucająca zaklęcie .
- Magicus Extremos - powoduje wzmocnienie uroków, działa to przez kilkanaście sekund
- Melofors - zamienia daną część ciała w dynię.
- Meteourok recanto - zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne.
- Mimblewimble - powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków.
- Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów.
- Mobilicorpus - przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
- Muffliato - sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego (jedno z zaklęć wymyślonych przez Księcia Półkrwi).
- Nox - odwołuje niektóre zaklęcia np. Lumos — gasi światło na końcu różdżki.
- Obscuro - sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
- Obliviate - używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
- Orbis - pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
- Orchideus - powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta.
- Oppungo - wyczarowuje małe ptaszki i zmusza je do ataku na inną osobę.
- Partis Temporous - powoduje utworzenie magicznej drogi.
- Perriculum - powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopa iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca).
- Petrifikus Totalus - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje
- Peskipiksi Pesternomi - poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta.
- Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik.
- Priori Incantatem - wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
- Protego - na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne.
- Protego Horribilis - najsilniejsze zaklęcie ochronne.
- Protego Totalum - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.
- Piertotum Locomotor - ożywia posągi, zbroje, rzeźby itp.
- Quietus - osłabia siłę głosu.
- Reducio - redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów.
- Reducto - niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.
- Relashio - sprawia, że z różdżki wytryskuje strumień ognia.
- Renervate - uzdrawia i regeneruje.
- Reparo - naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty.
- Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
- Rictusempra - promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika.
- Riddiculus - zamienia bogina w coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.
- Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa.
- Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym.
- Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
- Sezam Materio - usuwa blokady i zamknięcia.
- Silencio - wycisza całkowicie.
- Skurge - usuwa klejącą ektoplazmę (rodzaj śluzu).
- Snufflifors - zamienia latające książki w myszy.
- Sonorus - zwiększa siłę głosu.
- Stupefy - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.
- Szatańska Pożoga - rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.
- Tarantallegra - wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy.
- Tergeo - usuwa różne substancje np. kurz, krew.
- Upiorogacek - straszy i wywołuje lęk.
- Vermiculus - zamienia w robaki.
- Vipera Ivanesca - sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala żmiję na popiół.
- Volate Asenderay - wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.
- Vulnera Sanantur - leczy głębokie, cięte rany zadane przez czarnomagiczne zaklęcie Sectumsempra.
- Waddiwasi - odblokowuje zatkane otwory.
- Wingardium Leviosa - unosi wskazany obiekt.
- Wskaż mi - różdżka obraca się w kierunku północnym.
- Zaklęcie Fideliusa - bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna.
- Zaklęcie Kameleona - kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.
- Zaklęcie Proteusza - powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych.
- Zeiutmy – przeklina.
Zaklęcia zakazane:
- Morsmorde - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak.
- Avada Kedavra - jest nieodwracalne w skutkach i odpowiednio rzucone uśmierca każdą żywą istotę.
- Cruciatus- Crucio - sprawia ogromny ból.
- Imperius - Imperio - służy do przejęcia kontroli nad inną istotą.
- Mortaddin – zabija nawet wiele stworzeń naraz .